Известие

Collapse
No announcement yet.

Теч на масло...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Теч на масло...

    Здравейте, колеги,

    Преди малко докато се опитвах да разбера как да сменя изгоряла крушка забелязах нещо леко притеснително, а именно един малък теч на масълце, което излиза от пластмасовата джвъга, оградена в червено. Надявам се ще извините тоталната ми техническа неграмотност и ще ми кажете колко да се притеснявам и за какво да се подготвя.

    Мотора е 1.9 JTD 8v 116 к.с.
    Attached Files
    '02 Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v

  • #2

    Според мен колега няма за какво да се притесняваш
    На моята кола това е постояно омаслено още от както съм я взел ,вече трета година
    Пръскам го с обезмаслител ,минава една две седмици и пак се омаслява
    Махни горния маркуч на турбото да видиш за какво служи
    Задвижва една клапа на колектора ,там масло не минава
    Алфа 147 jtd
    115 k.s.
    2002 год

    Comment


    • #3
      Това е клапата за меко гасене на мотора. Почти на всички е омаслено там. Тече от оста на самата клапа, тъй като с годините уплътнението ѝ се износва. Маслото идва или от турбината или от маслените пари, които минават за доизгаряне, или и от двете. Като цяло няма за какво да се притесняваш.
      Alfa Romeo 33 SW 1.7 16v - Няма я вече.
      Alfa Romeo 155 1.8 8v TS - и нея
      Alfa Romeo 156 1.9 jtd 8v '02

      Comment


      • #4
        Благодаря, колеги, успокоихте ме!
        Явно, т.к. последния път като й сменяха маслото направо й наляха 5л., сега се чуди откъде да изкара допълнителното...
        '02 Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v

        Comment


        • #5
          Не ходи повече там да сменяш масло
          Alfa Romeo 156 1.8 TS 99'
          ex. Lancia Dedra 1.6 ie 93'

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от WarsteineR Покажи съобщение
            Не ходи повече там да сменяш масло
            Мисля, че това е извън съмнение...
            '02 Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v

            Comment


            • #7


              Някой може ли да ми каже/отбележи, през кои канали тече антифриз и през кои тече масло?
              156 2.0TS

              Comment


              • #8
                Не съм 100% сигурен, но мисля, че са така (синьото е охлаждащата течност, червеното е масло).



                Този в зеленото е под въпрос. Според мен е за масло.
                Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:08.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • #9
                  Супер, мерси.
                  Значи видях от къде имам един малък теч на масло. (e това не е супер).
                  Ама не ми се занимава сега. То освен тая гарнитура на главата, ще трябва и онази на капака, пък и ремъци, ролки, водна помпа, антифриз, вариатор едни 400-700 лева се събират сигурно...

                  Чакам да се разтрака вариатора или да се разтече помпата, тогава ще е голямото обслужване ... или бракуване.
                  156 2.0TS

                  Comment


                  • #10
                    Малко цени отпреди около 5 г.:

                    http://clubalfaromeo.com/forum/showp...&postcount=392

                    Ако не си разтурил бизнеса с баланс валовете, това ще ти излезе около 700 (без гарнитурата на тиквата).
                    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:19.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Мда, и аз така го сметнах, само зависи дали нов вариатор или рециклиране на сегашния.
                      Но не си заслужава тея пари тая кола според мен.
                      156 2.0TS

                      Comment


                      • #12
                        Рециклирането на вариатора не си струва.

                        Иначе, ако колата е в обща добра кондиция, си струва и още как.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #13
                          Ще се видим някой път и ще си поговорим.
                          Колата е много запазена и на малко километри, но има няколко неща дето ме дразнят:
                          1. дребни външни забележки
                          2. луфт в рейката
                          3. този теч на масло
                          4. едно неприятно поведение на ниските предавки при връщане на газта. Все едно се удря в стена, толкова рязко спира. don_pepone ми каза че е от начина на свързване на инжекциона (брои оборотите от дюзите, а не от бобината) , но не можах да се оправя и мисля, че не е от това...

                          Ако тръгна да оправям първите три неща ще ми трябват поне 2 хил лева... А четвъртото даже не знам дали може да се оправи.

                          Засега нека си "тече" (прави по една маалка капка на ден и то само ако я карам) , пък после ще го мислим.
                          Last edited by dhtj; d.m.y г., 16:33.
                          156 2.0TS

                          Comment


                          • #14
                            Има логика в това, което ти е казал Преслав, но и на предишния ми TS и на сегашния мотор, газовата брои по първи инжектор и аз никога не съм наблюдавал това, което описваш.

                            А това ме навежда на мисълта, че не е толкова важно откъде газовата взима информацията за оборотите, колкото дали правилно е конфигурирана стратегията и за изход от ППХ.
                            Last edited by ecotronic; d.m.y г., 16:49.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment

                            Working...
                            X